Re: problemy z pamięcią w płycie Soltek

Autor: Adasio <franklyn_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 10 Jul 2004 - 16:01:15 MET DST

Użytkownik "Grześ " <athlonek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cck2k3$r41$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Mam płytę Soltek 75DRV (KT266) i następujący problem: komp właściwie nie
> działa gdy naraz są włożone dwie kości pamięci: 128 mb i 256 mb. Gdy jest
> każda z osobna, to wszystko jest OK, ale razem to nawet system nie chce
> załadować się (po chwili ładowania resetuje się).
> Czy można jakość poradzić sobie z tym problemem? 384 Mb ramu to lepiej niż
> 256 lub 128. A może to wina procesora i mniejszej FSB? Mam Durona
(FSB200), a
> płyta pewnie lepiej działa pod Athlonem (FSB266).

A zmniejsz taktowanie pamięci z 266 na 200 mhz. Powinny działać. Ja tak
zrobiłem na płycie as-rock bo mi pamięci dwa razy po 256 MB DDR też robiły
zwisy kompa. Zmniejszyłem taktowanie na 200 MHZ i problem zniknął, ale za
wydajność kompa ciut zmalała. Zmieniłem na płyte E-pox'a i wszystko już
działa dobrze. Pozdrawiam.
Adam