Re: Grafika ATI 3D rage II DVD Czy ktoś to zna?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Fri 09 Jul 2004 - 17:56:54 MET DST

Użytkownik "artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości
news:ccllof$250$1@sabat.tu.kielce.pl...

> A czy w przypadku "nieprzydzielenia" przerwania (opcja dis.)
> przydzieleniem zajmie się OS?

Nie. System nie ma nic do tego. Ale karta (taka) może (zazwyczaj) działać
prawidłowo bez przydzielonego przerwania. Podobny efekt uzyskasz na każdej
karcie jeśli w biosie (płyty) wyłączysz opcję "Assign IRQ for VGA". Z tym że
wspólczesne karty grafiki zazwyczaj muszą mieć przydzielone IRQ bo inaczej
będą źle działać (lub wogóle). Brakuje ci przerwań w kompie że o to pytasz ?

> Jak się to ma do PNP?

To dwie odmienne sprawy. Każda karta grafiki "z definicji" jest PnP. Masz
problemy z zainstalowaniem jej ? Ja używałem Ati Rage'a IIC (prawie to samo
co twoja, tyle że bez wspomagania DVD) na płycie KT133A i bez problemu
działała.