Re: RS232 w notebooku

Autor: Marcin <marcinps3_at_poczta.fm>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 21:24:55 MET DST

Temat RS232 w Notebooku jest bardzo zlozony, poswiecilem na to 3 miechy ale
wkoncu wiem wystarczajaco duzo zeby wszystko chodzilo :D (i mam cholerna
satysfakcje z tego :) ) Ja osobiscie uzywam przejscowki USB Serial Adapter
GMUS-03 (tak to cudo wyglada http://www.coolerexpress.com/byusad.html lub
tak - zdiecie z innego profilu ;)
http://www.byteccusa.com/product/USB/GMUS-03.htm ). Kupilem ja w Media Markt
we Wroclawiu w Galerii (niecale 50zl o ile dobrze pamietam) (inne Media
Markty tez pewnie takie maja). Jest wiele innch przejsciowek ktore tez sa
dobre ale musisz uwazac bo nie wszystko na kazdej przejscowce chodzi. Ja
swoja kupowalem z mysla o modemie i musze powiedziec ze chodzi super. Pod
Windowsa sa sterowniki na CD a pod Linuxa znajdziesz sterowniki tu:
http://www.krn.ru/gmt/gmus-03.htm (nie wiem czemu ale nie moge ich sciagnac
bo cos z serwerem jest chyba walniete) jezeli nie uda ci sie tu sciagnac
tych sterownikow to sie nie zalamoj mozesz tu sprobowac:
http://tech.prolific.com.tw/visitor/v_fileBrw.asp - Na tej stronie
sterowniki sa wmiare uniwersale do wszystkich przejscowek (pod Linuxa tez).
Ja osobiscie pod Linuxa (Mandrake 10.0) nie musialem sciagac sterownikow.
Jak podlaczylem modem to poprostu wyszukalem port (w kppp) dzieki ktoremu
komp moze sie laczyc z modemem bez problemu. U mnie byl to port
/dev/usb/tts/0 (w zaleznosci do ktorego portu USB podlaczysz te przejscowke
tak bedzie to inny port ktory bedziesz musial sprawdzic). Krotko mowiac
wszystko smiga tak ze HEJ! ;)) Jak bys czegos nie wiedzial to daj znac :)

A tak na marginesie to do czego potrzebojesz taka przejscowke??

Pozdrowienia dla wszystkich Marcin.