Re: Różnice między NTFS i FAT32

Autor: Wiktor S. <wswiktor_at_poczta.fmv>
Data: Wed 07 Jul 2004 - 01:10:37 MET DST

> ****** ja używam i wielu znanych mi użytkowników XP też (pliki
> audio/video przede wszystkim)

> Niektóre dane ładnie się kompresują

Na pewno nie ponadczterogigowe audio/video które jest ci tak potrzebne ;-)

> ****** ale może być przydatne jak się chce jakieś dane utajnić

Owszem. Nie napisałem że 4GB pliki(*), kompresja(**) i szyfrowanie nie są
potrzebne. Napisałem tylko, że _większość_ użytkowników z tych możliwości
nie korzysta.

> ****** to już bzdura totalna! nawet jak ktoś uzywa PC sam jeden to
> dobrze mieć np. jednego usera-admina, drugiego zwykłego do pracy na co
> dzień i jeszcze jakiegos żeby można było komuś kompa udostępnić ale
> żeby wszystkiego nie czytał. A żeby te prawa dostępu sensownie
> poustawiać to musi być NTFS.

ext3 również się nada ;-)

> Ale jak ktoś jest uczulony na NTFS... instalowanie tego systemu plików
> nie jest jak na razie obowiązkowe.

nie używam NTFSa ze względu na:

- taką sobie zgodność z Linuksem
- żadną zgodność z DOSem i Windowsem 98(***)
luudzie, kiedy pojawiło się NTFS? a kiedy Win 98 i Me? i dlaczego te systemy
NTFSa nie obsługują??

(*) największe pliki z jakimi miałem do czynienia miały około 2,5GB
(**) Byle nie kompresować partycji systemowej. Miałem do czynienia z
Windowsem 95 na spakowanym dysku przy 8MB RAMu.
(***) ja chyba jestem niereformowalny.

--
Azarien
e-mail:  wswiktor.fm<dot>interia.pl<slash>mail.html