Re: under-clocking procesora

Autor: Pawel Urbaniak <pawel_urbaniak_at_post.pl>
Data: Sun 04 Jul 2004 - 10:32:43 MET DST

Uzytkownik "wieniuszka" <wieniuszka_tego_nie@gazeta.pl> napisal w wiadomosci
news:cc7i7p$2etq$1@mamut.aster.pl...
> Witam,
> czy ktos rozwazal juz puszczanie procesora ponizej wydajnosci nominalnej w
> celu ograniczenia emisji ciepla (tak, zebny w konsekwencji wystarczyl mu
> sam radiator)?
> Konkretnie zastanawia mnie takie cos w wypadku Celeronow Intela (starych,
> mam na mysli FCPGA).
[...]

Mam Athlona 1.6XP Palomino. Znamionowe ustawienia tj. szyna 133MHz, i wynik
raportowany przez Sandre to 51W, 50`C, szyna 100MHz i 38W, 43`C, w
zblizonych warunkach otoczenia. Niewielki zysk. Mozna by jeszcze
eksperymentowac z zasilaniem procesora - obnizyc, ale nie próbowalem.
Ja nie odwazylbym sie zdjac wiatraka z radiatora, jaki by to nie byl
procesor.

Pawel U.