Znowu dylemat - ktora karta graficzna?

Autor: RaBBiT <NO_SPAM#RaBBiT666_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 29 Jun 2004 - 14:28:00 MET DST

Witam.

Mam teraz dylemat. Czy wybrac produkt zgodny z DX9 czy DX8?
Po za tym sadze, ze lepiej niz cos dziala plynniej ale zgodne z DX8 niz
mialoby sie zacinac obslugujac DX9. Pisze tak, poniewaz mam na mysli dwie
karty:

1. Leadtek Windfast A250 TD VIVO, jest to karta na chipsecie Nvidi GeForce
Ti4400 ze 128 MB RAM. (Samsung 3.6ns). Dziala jako Ti4800 - 275/550@300/680
MHz. (450-480 zl)

2. ATI 9600 VIVO. Tutaj niezby interesujace date techniczne, zaznacze ze
Samsung 4.0ns, choc nie jestem pewien. 256 MB RAM. (475 zl)

        No wlasnie mam w zwiazku z tymi kartami do Was pytanie - jako do
praktykow, jak sie sprawuja wyzej wymienione karty. Wedlug mnie (czysto
teoretycznie), sadze ze dana gra wykorzystujaca technologie DX9 i
uruchomiona pod GF TI4400, bedzie dzialac rowniez dobrze jak pod karta
wykorzystujaca najnowszy DirectX. Owszem efektow nie bedzie (paru) ale
sadze ze liczy sie plynnosc. Sadze rowniez ze nie nalezy interpretowac az
tak "doslownie" wynikow 3DMark '03 poniewaz jak praktyka ukazuje na strone:

http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/wybieramy_karte_do_FarCry/strona-1.html

- Nawet poczciwe 'TI' daja rade. Tak jak wspomnialem, to kwestia efektow
wprowadzonych w najnowszych silnikach graficznych.
Oczywiscie zalezy mi bardzo na wejsciu TV 'VI' oraz wyjsciu 'VO'. Gdyby nie
ta zaleznosc to naprawde jest w czym wybierac i sadze ze ATI 9500 pro
zakupil bym bez wahania, ale juz dodatek VIVO przerasta moja sakwe :/

Prosilbym bym Was za wszelkie uwagi, rady, odnosnie wyzej wymienionych
dwoch kart graficznych. Ewentualnie, moze inne propozycje - do 520 zl.

pozdrawiam

--
 | \|-||_)|_)| | //-- RaBBiT666(szympans)poczta(dot)onet(dot)pl --/\\
 |__\___________// Zycie byłoby o wiele latwiejsze do zrozumienia,\//
     \#GG362101//___ gdyby matka natura dala nam kod zrodlowy.___/\/