Re: Wybor UPSa

Autor: Tommy Cobalt <t_cobalt_odspamiacz__at_o2.pl>
Data: Tue 29 Jun 2004 - 02:06:04 MET DST

Użytkownik "MaYa" <wojtekm@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:cbpvje$r89$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Krotka pilka. Prosze o pomoc w wyborze UPSa (dobrego, do 400 zł, APC sa
ok -
> nie myle sie?) do konfiguracji opartej na zasilaczu Chieftec 420 DF, do
tego
> monitor 17". Potrzebuje czegos, co bedzie w stanie podtrzymac napiecie
min.
> przez kwadrans. Dziekuje.
>
> wojtek

Ja posiadam takie cudu zwane Ever Eco 500, jedyny problem z nim to to, że
nie jest to wersja Pro - nie ma kabla PC-UPS (kontrola baterii). Wytrzymywał
mi na monitorze 14" i zasilaczu 300W Codegen około 8-11 minut, na tym samym
zasilaczu i monitorze 17" (bydle FT774 LG) wytrzymywał do 4 minut,
zastartować nie chciał), teraz na 550 W Tracer'a i 17" LCD trzyma spokojnie
prawie 18 minut. Kosztował mnie 2,5 roku temu ~362zł. Co do APC nie mam
zdania.
Mam dla Ciebie złą wiadomość - za podtrzymanie jakiegokolwiek PC-ta przez 15
minut rrazem z monitorem nie starczy Ci te 400 zł, minimum 500. Jak
wyłączysz monitor - spox, jakikolwiek UPS powyżej 500AV powinien wystarczyć.

W zeszłym roku w lato w którymś z pism - Enter, PC Kurier, PCWK, KŚ, Chip,
nie pamiętam którym, był test chyba 25 UPSów, polecam zajrzeć na strony tych
pism i poszukać