Korekcja błędów w czytnikach CD

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 11:49:46 MET DST

Czy można z poziomu systemu (np. MS Windows 98SE) zmieniać korekcję błędów?
Czy jest możliwe, że program przestawił coś - np. "hardware" na "software"
czy coś takiego?

Nagrywarka TEAC która wcześniej miała problemy z czytaniem płyty CD (płyty
ewidentnie źle nagranej w innej nagrywarce, LiteOn) po instalacji i
następnie odinstalowaniu CDRoller'a (programu do odzyskiwania danych z CD)
przestała czytać ten CD całkiem.

Tzn. najpierw czytała pierwszą sesję i miała problemy odczytywaniem plików z
drugiej.

Potem miała problemy przez 2 minuty w zorientowaniu się że CD jest nagrany,
pokazywały pusty katalog z sesji drugiej i nie potrafiła zczytać plików z
sesji pierwszej.

Teraz zastanawiam się - czy padła nagrywarka TEAC - czy też po prostu płyta
CD "starła" się od prób jej ratowania.

W napędach Sony (CDRW) i Toshiba (DVD) ta płytka CDRW jest widoczna tak, jak
wcześniej w Teac-u. W MSI (CD) widać tylko pierwszą sesję. W DVD Samsunga
dzieją się cuda... i próbuje ruszyć jako AudioCD (a danych nie daje się
odczytać). Boję się, że forsując czytanie tego CD - a może raczej próbująć
CDRoller'a - zepsułem sobie napęd. A może tylko przekonfigurowałem?

Czy jest jakiś program do serwisowania nagrywarek?

TIA

Sławek