Wielkosc dysku twardego, a mozliwosci sprzetowe komputera

Autor: Alpetrus Candella <alpetrus_at_gazeta.pl>
Data: Sun 27 Jun 2004 - 16:48:28 MET DST

Witam wszystkich,
mialem wlozone w peceta 3 dyski twarde (oryginalny Samsunga 10 GB, 2 x WD
- 9 i 6 GB), przy czym WDki padly, najnormalniej w swiecie sie spalily,
same z siebie i gdy pewnego pieknego dnia probowalem wlaczyc komp, nie
chcial sie uruchomic. Okazalo sie, ze te dwa dyski robia zwarcie. Tak wiec
wywalilem je, no i tera trzeba kupic jakis dodatkowy dysk. Myslalem, ze
kupie sobie dysk 80 GB i bede mial spokoj, a ze nie bylem uswiadomiony,
nie zdawalem sobie sprawe, ze takie duze dyski moga pod moim staruszkiem
nie chodzic.

Tak wiec pytanie do Was, jaki najwiekszy dysk moge wlozyc do mojego kompa.
Juz podaje wszystkie dane:

1. procesor - Intel Celeron A 533 MHz, L1 Cache - 32 kb, L2 Chache - 128
kb, Code name - Mendocino (0.25nm), model - Familiy 6, model 6 level 5,
2. Plyta - Microstar MS-6163 (i440BX)
3. BIOS - Award Modular BIOS v4.51PG, 05/29/00, ID -
05/29/2000-i440BX-W977-2A69KM4KC-00, OEM Sign-On - W6163MJ V3.8 052900,
Chipset - Intel 440BX/ZX rev 3

Na gieldzie komputerowej wiekszosc sprzedawcow twierdzilo, ze pojda tylko
40 GB dyski i to tylko te, ktore maja mozliwosc ograniczenia wielkosci
dysku do 32 GB (na zworkach), jadnak spotkalem jednego sprzedawce, ktory
stwierdzil, ze ten sprzet nie jest jeszcze taki stary i jest duze
prawdopodobienstwo, ze pojdzie dysk 80 GB, oczywiscie po upgrade BIOSa
(tym bardziej, ze wkladal do starszych kompow 80 GB dyski).
I teraz nie wiem, jaki dysk kupic, bo roznica miedzy 40 i 80 GB to
zaledwie kilkadziesiat pln, a dysk mialbym 2x wiekszy. I kolejny problem,
jak sie robi upgrade BIOSa, zeby czegos nie spieprzyc i skad sciagnac taki
upgrade. Znalazlem w sieci kilka plikow: v4.51PG -
i440BX-8671-2A69KG0DC-00 driver, v4.51 driver, v4.51pg driver, V 4.51 PG
driver, Award Modular V4.51pg i440bx-<>-00 driver. Jak dla mnie, to ten
ostatni wydaje sie tym odpowiednim.

Jesli macie jakies pomysly i uwagi, to bardzo prosze Was o pomoc.
Pozdrawiam.
Kuba