Re: scsi problemy

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl>
Data: Sun 27 Jun 2004 - 16:34:51 MET DST

On Fri, 25 Jun 2004 19:00:44 +0200, "Korn" <korn77@o2.pl> wrote:

> mam 3 dyski IBMa scsi 80 pinow, do tego przejsciowki na 68 pinow, kabel scsi 68 pinow i kontroler mylex dac960 (dośc stary)
> Wszystko spinam ze sobą, robie terminowanie na końcu taśmy, 2 dyski są w mirrorze jeden poza.
> Wszystko jest oki az do momętu formatowania (proby formatowania)
> Wywala mi komunikat ze cos jest nie tak (albo terminacja albo dyski....)

Może te przejściówki są kiepskie? Do tego drugiego kontrolera były
podłączone te same elementy?

> Dyski mają id 1 2 3 (choc zmieniałem).
> W kontrolerze nie mam mozliwośc ustawiania raidu ani niczego takieg (inicjalizacja , consolidacja itp)
> wszystko to zrobiłem przy uzyciu innego kontrolera (tez dac960 ale nowszy)

To są to takie same kontrolery, czy inne? Pytam bo nie znam Mylex'a
ale oznaczenie wygląda na takie samo ;-). Mogą się ewentualnie różnić
firmwarem (może można upgradować? - tylko uważaj, można zwalić
kontroler ;-)).

Jeśli ten pierwszy kontroler faktycznie nie obsługuje RAIDu, to IMHO
nie da się zrobić tak, że zrobisz RAID na drugim i podłączysz do
pierwszego. Zazwyczaj nie daje się tego zrobić pomiędzy różnymi
kontrolerami RAIDowymi, a co dopiero z takim, który RAIDu nie
przewiduje.

--
Pozdrawiam
  Bartek