Pytania o DVD-RAM

Autor: latet <latet_at_rr.pl>
Data: Fri 25 Jun 2004 - 13:26:03 MET DST

Witam,

O ile dobrze zrozumiałem manual, to DVD-RAM nie może być używany normalnie,
jak plytki DVD?RW do nagrania plików pod np. Nero.
Z tego co piszą [b]musi[/b] być sformatowany i wtedy używa się go
bezpośrednio, jak dużej dyskietki.

Ale aby to było możliwe - trzeba zainstalować driver (dostarczony z
napędem).

I tu pytanie - czy driver ten nie spowoduje jakichś efektów ubocznych?
Pytam, bo mam fatalne doświadczenia z driverem InCD (do obsługi płytek CDRW
w locie).

Inna sprawa - ja sformatować DVD-RAM?
Do wyboru jest UDF1.5, UDF2.0 i FAT32.
Ponieważ zamierzam nagrywać tylko dane i nie będę tego odczytywał poza
pecetami, to może jednak FAT32?

Jeśli wybiorę UTF, to czy taki DVD-RAM da się odczytać u kogoś, kto
powiedzmy ma napęd DVD-ROM (czytający DVD-RAM), ale nie ma zainstalowanych
driverów UTF (wiem, że były potrzebne do czytania CDRW UTF). Być może przy
formatowaniu do UTF zostają one nagrane na płytkę i w razie czego można je u
kogoś zainstalwać (ale jak pisałem - widziałem wiele problemów z powodu
takich driverów....eeee.... moment.... chyba nie samych driverów, tylko
pełnego InCD).

Tak czy inaczej - mam wiele wątpliwości i nadzieję, że ktos je rozwieje.

Dzieki!

latet