Re: BIOS a procesor na staruszce płycie

Autor: Maxiuca <maxiuca_at_poczta.fm>
Data: Fri 25 Jun 2004 - 01:24:26 MET DST

> 1) data mojego BIOS-u to 31/07/98

to wygląda na nowy, ale spróbuj zaktualizować tym ze strony. Choc to
nic nie pomoze, wiec na razie zostaw, potem sie tym pobawisz

> 2) Program CPU-Z ver.1.22 pokazał:
> Core speed: 166,2MHz
> Multiplier: x2.0
> FSB: 83,1MHz
> Bus speed: 83.1MHz
>
> a z ustawienia zworek na płycie powinno być:
> mnożnik x3
> bus speed: 66MHz
>
> Skąd wogóle ten BUS SPEED 83MHz ????

Płyty socket7 miały dodatkowe, często ukryte, częstotliwości FSB do
overclockingu. 83 i 75 zazwyczaj. Cos porąbałeś ze zworkami. Spróbuj
jeszcze raz sprawdzic czy wszystko jest dobrze ustawione. Sprawdz na
płycie co to dokładnie jest za wersja (czy na pewno revision C+,
powinno być nadrukowane gdzieś na płycie), bo mozesz mieć instrukcje
do innej i lipa. Podałem Ci linka do total hardware '99, tam
znajdziesz tez opisy zworek, a jak nie tam, to na tym ftp dfi jest
kupa instukcji w pdfach.
Zawsze mozesz poexperymentować, ale raczej nie zostawiaj na FSB 83
(41,5 a powinna być 33), bo masz w tym momencie bardzo PCI
przetaktowany i mogą być problemy ze stabilnością kompa nie mówiąc już
o tym, że dyski i kontrolery bardzo nie lubią przetaktowanej tak mocno
magistrali PCI i mogą się robić dziwne rzeczy na dysku (czyt. utrata
danych)

> uruchomiłem też AWARD DMI Configuration Utility ver.1.05u i
najważniejsze
> dla mnie odczyty to:
> External clock: 066
> Max. speed: 0200
> Current speed: 0166
>
> jakieś nowe pomysły ?)

Jak dalej chcesz się tym bawić, to moze przejdzmy na priv, bo zaraz
ten wątek utonie w gąszczu innych. Troche mnie dziwi, ze te programy
co innego pokazują, ale ufam cpu-z ...

Pozdro,

Maxiu