Re: XP i 98 jednocześnie a kontroler dysku

Autor: JanuSz <jsep1_at_po[wywal_to>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 22:13:40 MET DST

Jakub Bryl napisał(a):
> Witam!
>
> Mam dwa dyski twarde, każdy z dwoma partycjami. Na pierwszym (na partycji
> primary pod NTFS, druga partycja też NTFS) jest WinXP. Na drugim dysku
> niedawno zainstalowałem Win98 SE (również na primary na FAT32, druga
> partycja FAT32). XP chodzi bez zarzutu, widzi również drugi dysk etc.
>
> Problem dotyczy starej poczciwej 98. Gdy dysk zawierający XP jest fizycznie
> odłączony wszystko jest OK. Gdy jednak jest on podpięty, Win98 go nie
> wykrywa (co oczywiste, bo partycje są pod NTFS), ale pojawiają się kłopoty z
> [...]
Ciekawe, ja mam tak samo i wszystko jest OK.
Dodatkowo na drugim dysku mam Linuksa, no i WIN98 też go nie widzi.
A ten dysk z W98 masz na primary master?
Bo wydaje mi się, że on tak chce, zaś dla WINXP nie jest to konieczne.
Ja na primary master mam dysk z Linuksem z bootloaderem GRUB (LILO też
był OK), na którym wybieram Windows - Linuks, potem na SATA drugi dysk z
Windowsami ze swoim bootloaderem od winXP - wszystko chodzi.

Może spróbuj zamiast 4 in 1 zainstalować sterowniki pod IDE VIA o nazwie
  IDE_MPD3014 lub nowszy

Janusz