Re: dlugosc kabelkow zasilajacych do dysku twardego

Autor: MichalP <adam_at_kmnet.pl>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 14:43:09 MET DST

> Czyli jak zastosujesz kabelek 0,5 km to też nie będzie spadku napięcia?
> Geniusz nam się urodził na grupie, a Ohm się w grobie przewraca...
Chodzilo mi tylko i wylacznie o fakt, ze niekiedy dostepne na gieldzie
przedluzki maja za cienkie druty i bywaja przypadki grzania sie wlasnie
takich drucikow (i spadek napiecia nawet do 1V) ... nie mowilem ze nie
bedzie spadku napiecia bo nie ma idealnych przewodnikow ani idealnych zrodel
zasilania itd ... a chodzilo mi o zminimalizowanie spadku a wlasciwie
bardziej o problem wydzielania ciepla na przewodach... (a fakt, ze prawo
ohma nic nie mowi bezposrednio o tym - tylko pozwala obliczyc spadek
napiecia - ale grubszy przewod mozna traktowac jak polaczenie rownolegle
rezystorow itd...)

Z reszta to nie wyklad z fizyki tylko grupa pl.comp.pecet

Pozdrawiam