Re: Codegen 300W - moj ulubieniec

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Tue 22 Jun 2004 - 17:16:14 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns950EB927761C5mbien@127.0.0.1...

> Nie pamietam jak jest w starych plytach, ale nowsze dod K7 biora
> zasilanie CPU wlasnie z 12V. Nadal twierdzisz ze jego jakosc jest
> nieistotna?

Oczywiscie, ze jest istotna, jezeli w napieciu pojawiaja Ci sie
chwilowe skoki napiecia (szybkie impulsy, tzw. szpilki napiecia) to na
pewno nie jest to bez znaczenia, ale jak masz stale napiecie nawet jak
jest +13V to nic zlego sie nie stanie.
Nie wiem skad masz takie informacje, ale zasilanie procesora z +12 V
jest po prostu nielogiczne, napiecie rdzenia jest rzedu 1,6 - 2 V a
gdzie reszta napiecia (czyli +10 V) ma sie "odlozyc" i jaka moc by sie
wtedy wydzielila na tym elemencie? Tam sa co prawda przetwornice
impulsowe, ale nie na az takie wysokie napiecia i zasilane sa zapewne
od napiecia +3,3 V.