Re: pomocy

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Sun 20 Jun 2004 - 16:53:30 MET DST

Użytkownik "Andrzej" <gotabaWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:04c1.0000217a.40d5a167@newsgate.onet.pl...
> Co się stało ? nie mogę odpalić kompa - komunikat: BIOS ROM CHECKSUM
ERROR.
> Wołać servis czy można to naprawić samemu, jeśli tak to jak?
> Wcześniej chodził ok.

1) określaj problem w temacie, bo "pomocy" może oznaczać wszystko
2) zresetuj Bios
2a) specjalną zwrorką na płycie (patrz w instrukcji płyty głównej czegoś w
rodzaju Clear CMOS lub Reset CMOS)
2b) jeśli 2a nie uda się przeprowadzić to wyciągnij na chwilę baterię z
płyty

Punkty 2a i 2b należy przeprowadzić w następującym porządku
- wyłączyć komputer
- dokonać punktu 2a lub 2b
- włączyć komputer na chwilę
- wyłączyć komputer
- cofnąć operację 2a lub odpowiednio 2b do poprzedniego stanu
- włączyć komputer