Re: Okulary do komputera

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 02:33:37 MET DST

On 18 Jun 2004 20:29:52 GMT, cyborg <adres@w.sigu> wrote:

>Zespół suchego oka - krótki opis + kilka praktycznych wskazówek tutaj:
>http://odn-plock.edu.pl/prv/logopeda/komputer/artykuly/oczy/oczy.html

Na zespol suchego oka jedyna rada jest trening procesu patrzenia i
postrzegania. Zespol suchego oka bierze sie z tego ze czlowiek
koniecznie chce dokladnie widziec a sie spieszy - w efekcie patrzy
bardzo uporczywie i przestaje mrugac. Jak sobie uswiadomic ten
mechanizm to mozna zaczac cwiczyc synchronizacje procesu postrzegania
z niezbednymi przerwami na mrugniecie - czyli patrzymy, postrzegamy,
jak czujemy ze trzeba mrugnac wstrzymujemy na chwiile postrzeganie
(przestajemy kolejne ekrany przewijac, przestajemy sie zastanawiac co
wlasnie widzimy) i spokojnie mrugamy - po czym ponownie zaczynamy
ekran ogladac.
Wymaga to troche treningu ale uwierzcie czlowiekowi ktory zawodowo sie
taka robota zajmuje (a trzy ekrany na sekunde pod katemwystepowania
zalozonych ksztaltow potrafie odczytywac przez kilkadziesiat minut bez
przerwy) ze sie da. Inaczej albo zacznie sie walic bledy albo po dwoch
dniach zapalenie spojowek murowane.

--
Darek