Re: Jak oceniacie Mozille?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 15:18:57 MET DST

x4y4 <xxxxyyyy@op.pl> wrote:

> Hehe :-D tak rzeczywiscie trafiles. Uzywam OE i rzeczywiscie wysylalem
> z domu bez przymusu.

            Heh, to moze sprobuje szczescia jako wrozka ;)

> moze dlatego ze od 8 lat korzystam wlasnie z OE i
> mam troszkie listow w nim popisanych? Na pewno z lenistwa.
> Przeanalizowalem wiele programow pocztowych i zdaje sobie sprawe ze
> moze istnieja lepsze niz OE

            Jak uzywasz OE do poczty to moze zainteresuj sie Netoperkiem
[TheBat!] - chcby ze wzgledu na bezpieczenstow, ktorym OE nie grzeszy
a obecnie wiekszosc wirusow roznosi sie przez poczte wlasnie.
Jak dla mnie TheBat! wszystko to co trzeba. Co do archiwum - swietnie
importuje z baz OE. Wada jest taka ze to soft komercyjny - szkoda ze
nie ma wersji darmowej lite :/ Ja akurat kupilem gdy byl dolaczony
w pelnej wersji [nawet do uzytku komercyjnego] do KSE.

> ale akurat w tym przypadku jestem nieprzejednany. Dla mnie OE to jest to
> czego potrzebuje i czego uzywam.

            Twoj wybor. Radze jednak potestowac nowy pr. pocztowy przez ~miesiac
i dopiero dokonywac wyboru. Przez pierwsze dni kazdy soft bedzie Ci sie
wydawal dziwny i niewygodny - po prostu jestes przyzwyczajony do starego,
ktory nie koniecznie musi byc tak dla Ciebie idealnyjak Ci sie wydaje.

> Hmm ceny sprzetu dzisiaj nie sa juz az takie wysokie zebym nie mogl
> sobie pozwolic na 512 ramu i Ath 2500+ na Asrocku ks8x, a wiezcie mi
> na takim sprzecie Mozilla chodzi jak BMW w porownaniu do duzego Fiata
> (IE).

            Na AXP200+, 512 MB RAM i win2000 tez nie narzekam, srpobuj jednak
uzywac mozilli na pentium/K6xx, 64 MB RAM i Win95OSR2 a zmienisz zdanie co
do szybkosci dizalania /zasobozernosci.

> I jeszcze odnoszac sie do nakladek na IE. Wszystkie wykorzustuja
> silnik IE a wiec ciagna za soba jego powolnosc i ukryte wady.

            Co do ukrytych wad [zagrozenie bezpieczenstwa] zgodze sie, co do
powolnosci juz nie. Nie znam osoby porafiacej wychwycic roznice w szybkosci
renderowania HTML. Uruchominie przegladarki i jej zasobozernosc to co
innego, ale tu akurat Mozilla ma sporo do zrobienia.

> Nieodparcie kojarzy mi sie tutaj sytuacja reanimowania na sile plyt
> 486 przez wsadzanie specjalnych podstawek umozliwiajacych prace
> pentium. Niby komputer zyskiwal na szybkosci ale caloksztaltem i tak
> byla kupa. ;-)

To nie byl dobry pomysl chocby ze wzgledu na magistrale 486, ale
uwspolczesniajac przyklad - ja tam sobie bardzo chwale AXP2000+ Tbred B0
na starenkiej KT133A z SDRAM - nic wiecej mi nie trzeba [bo nie gram], a
plyte zmienie dopiero na K8 i to pewnie nie wczesniej niz za rok - na razie
sa zbyt drogie i malo dojrzale.

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902