Re: Workstacja CAD/CAE na 2 procki

Autor: MX <maurycyj_at_WYTNIJTO.poczta.onet.pl>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 13:59:02 MET DST

Lukasz Kozicki wrote:

Pójdę na pierwszy ogień...

> Witam,
>
> Przymierzam się do "większego upgrade" sprzętu pod AutoCAD'a + ROBOT'a.

Czyli (proszę poprawić):
zajmuje się pan rysunkami/obliczeniami konstrukcji budowlanych:
obliczenia statyczne + rysunki konstrukcyjne/zbrojenia (2D).

> Czy ktoś z może polecić, jaki zestaw (preferowany 2-procesorowy) sprawnie
> mógłby mi działac przy uruchomionych jednoczesnie tych 2 aplikacjach, a do
> tego często jeszcze kilka innych, np. Excel/Calc. OS Win2000 lub Win2002.

Dwuprocesorowy komputer dla uruchamianie tych dwóch aplikacji
jednocześnie to chyba lekka przesada (chyba że Robot liczy coś przez
godzinę), więc dwuprocesorowa stacja IMHO jest "wyrzucaniem pieniędzy".
W końcu, czy naprawdę _jednocześnie_ rysuje pan w AutoCAD i prowadzi
obliczenia w Robocie?

Natomiast może warto zastanowić się nad układem karta graficzna + 2
monitory? Jakiś przekroik, rzut na jednym, obliczenia, przygotowywanie
danych na drugim?

Czy Robot jest optymalizowany pod P4? Jeśli nie, to należy
iść raczej w stronę AMD (szybszy koporocesor) w przeciwnym razie można
zaopatrzyć się w P4 Prescott (2,8E) (dwuprocesorowość).

Dla celów obliczeniowych (Robot) dobrze byłoby zaopatrzyć się w procesor
z większą ilością pamięci podręcznej - czyli w przypadku AMD albo Barton
512kB (lepiej Athlon 64 - 1MB) albo Prescott (1MB).

> Chodzi mi o zestaw: 2 CPU, płyta, karta graficzna - co polecacie. Zakładam
> co najmniej 2 GB RAMu.

To Robot ma takie wymagania pamięciowe?

Karta graficzna - jak rozumiem typowe zastosowanie biurowe
czyli choćby R9200SE(byle firmowy) - o ile nie rozrywa się pan od czasu
do czasu w Quake III (jak ja ;) ).

Czyli (pierwsze czytanie):
Płyta EPoX nForce
512 MB RAM
AMD Barton 2500+
R9200 64MB (128bit) gigabyte
+ 2 x LCD 17"-18"
WD 80GB (8MBcache)

[ciach]

Maurycy

--
Poszukiwanie inteligencji we Wszechswiecie:
http://setiathome.berkeley.edu/