Zasilacz - jak sprawdzić ?

Autor: Pawel S <pawel_at_xxx.pl>
Data: Thu 17 Jun 2004 - 20:58:56 MET DST

Witam!

Zauważyłem że komp sie zawiesił dziś już 2 razy, sprzęt mam
sprawny. RAM (memtest), dysk (S.M.A.R.T.) sprawdzone i są OK. Patrze na
wentyl od zasilacza i wieje ciepełko. Mam dumnego Codegen-a 300W,
pisałem wcześniej w którymś z wątków że mi działa. Chodzi już
dobre ponad rok. I w nim upatruje problemy.

Nie mam pewności czy to wina tego zasilacza, ale na wszelki wypadek
zrobiłem backup świeży + odpiąłem 2 dysk. W jaki sposób można
sprawdzić, czy faktycznie zasilacz już nie wyrabia, poza objawami
zawieszania sie? Jest jakiś sposób ?

Konfiguracja:
płyta ASUS, PIV 1.6GHz, 256M RAM, GF2mx400 z TV-OUT, 2
sieciówki na Realteku, mysz USB (świecącą na niebiesko-czerwono :D),
klawiatura multimedialna, hdd 80G, 2 hdd 6G albo nagrywara (przekładam
kable, bo nie chce wolny hdd dawać obok szybkiego hddka :D), CD-ROM, muza
wbudowana.

Przejrzałem wątki o zasilaczach i faktycznie.. coś w
tym musi być że Codegeny sie nie nadawają do mocnych komputerów.
Obstawiałbym, że zostały zaprojektowane pod kątem P2, P3 i P4 w
skromnej konfiguracji. Zauważcie jak dużo wzrosły wymagania sprzętowe
w ciągu 2 lat, a zasilacze dawają te same. Uważam że powinni wycofać
ze sprzedaży tak słabe zasilacze.

Myśle o takich:
Chieftec 350W GPS-350BB-101L
Modecom 350GT
Cenowo max 150-200 zł - nie stać mnie na razie :/
PS. Allegro odpada..

Pozdrawiam Paweł S.