Pytanie na temat kupna uzywanego notebooka [Dlugie, ale jest tez bryk]

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 20:03:42 MET DST

Witam

laptopow, a szkoda Tobie czasu na czytanie calego maila, to przewin na
koniec do pytania w wersji skroconej. >> Koniec Uwagi <<

Mam nastepujaca prosbe do Was. Mianowicie zbieram sie do kupna notebooka, i
chcialbym abyscie mi napisali, jaki sprzet w podanym zakresie cenowym
(2500 - 4000, generalnie jak jakis celer/p4 z nowymi bateriami to blizej 4
tys, jak stary p3, to od razu biore poprawke na nowy aku, stad 3000 to max
za taki sprzet) moge bezpiecznie kupic. Pytam sie, poniewaz w tej cenie to
nawet sie trafi Centrino bez hdd.. a ja chcialbym miec pewnosc, ze nie
kupuje kradzionego, stad maja od Was zestawienie bede mogl od razu odrzucic
cos co jest razaca tansze. Inna sprawa, ze kupowanie od firmy z
poleasingowym sprzetem z 6 miesieczna gwarancja to jedno, a od czlowieka
metodyka PKS (Przyjdz Kup Spie....) to jest roznica rzedu nawet 30% w
cenie...

Zakup chialbym dokonac wlasnie albo od firmy, albo od osoby - czy jesli
sprzedawca na allegro zapewnia, ze spisze umowe kupna-sprzedazy, to jest
wystarczajaca gwarancja jego uczciwosci?
Sprawy wad ukrytych, to mam nadzieje, ze jak pojde z plytka z aida, softem
sprawdzajacym smarta, jakims testem pamieci, etc to bede w stanie go w miare
dobrze wystestowac? Zamierzam znalezc oferte na allegro, a nastepnie
zalatwic sprawe osobiscie.

Ogolnie bylbym wdzieczny jakbyscie wypowiedzieli sie na temat idei kupowania
uzywanych laptopow.

Jeszcze nadmienie moje wymagania:
Komputer generalnie do pracy - Word, PowerPoint, i jakis soft
programistyczny - Visual Studio. Ma to byc drugi komp, wiec jak trafi mi sie
cos wymagajacego, to zrobie to na stacjonarce. Wystarczy mi taki P3-600,
pamieci ilekolwiek bedzie to do 512 doloze, ale problem taki, ze do zadnego
P3 nie wloze wiecej niz 512MB RAM, a to juz malo przyszlosciowe, stad wydaje
mi sie, ze w moim wypadku lepszy bylby nawet jakikolwiek Celer, gdyz tam
jest max 1GB.
I jeden wymog zasadniczy - w sumie powienienem napisac go od razu przy
zakresach cenowych, ale juz nie bede zmienial pracowicie redagowanego
akapitu ;)
A mianowicie laptop firmowy - preferuje DELL i IBM, Toshiba natomiast
warunkowo jestem w stanie zaakceptowac rowniez HP Compaq i Fujitsu Siemens.
Inne nie wchodza w gre.

klasy Centrino, 256 lub 512MB RAM, HDD 40GB w cenie 3000-4000 moze byc
uczciwa oferta, czy tez napewno jest kradziony/ukrywa wada/inne (jakie?).
Zaznaczam, ze patrze po sprawdzonych sprzedawcach, i zamierzam odbierac
osobiscie. >> Koniec wersji skroconej <<

Kazdemu, ktory przeczyta wersje krotka badz dluga dziekuje za jego czas, a
tym, ktorzy poswieca jeszcze chwile na odpisanie czegos konstruktywnego
dziekuje podwojnie:) Pozdrawiam
Zbyszek