Re: Jak oceniacie Mozille?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 12:11:10 MET DST

Michał <gloki@o2.pl> wrote:

> IMHO najlepszy jest Avant Browser

            IMO nie ma najlrepszych przegladarek. najlepiej i tak miec w systemie
zainstalowane wszystkie 3 liczace sie przegladarki [do sporadycznego
zywania nie trzeba Opery kupowac - moze sobie dzialac jako adware].

> ale RAMu zużywa o niebo mniej kiedy każda strona w nowym oknie nie
> uruchamia jeszcze raz IE

            Akurat sam uzywm najczesciej Avant Browsera - jest dla mnie
najbardziej ergonomiczny:

- bardzo malo zasobozerny
- wygodna obsluga wielu okien
- skroty adresowe [swietna sprawa!]
- bardzo wygodny tryb full window [pod F12]. Wystepuje on obok trybu full
  screen [pod F11] ktore ma tez mozilla i opera. Tryb full window to taki
  full screen ale z widocznym systemowym taksbarem - widac co sie dzieje w
  systemie a zajmuje bardzo malo miejsca.
- wbudowany silnik oparty o tlumaczenie google [bardzo przydaje sie dla
  mnie przy stronach niemieckich czy francuskich nie majacych wersji
  miedzynarodowej]
- pelne wsparcie flasheta [w mozilii ani operze nie udalo mi sie zmusic do
  sciagania z opcja "download all by flashget"

Z minusow:

- oparty na silniku IE [niezbyt bezpieczne rozwaiazanie]
- czasami ma problemy z zapisem stron na HDD [wtedy przydaje sie mozilla]
- nie d konca zgodny ze standardami, ale to w praktyce nie jest dokuczliwe.
  Bardziej przeszkadzaja strony IE-only otwierane w innych przegladarkach

Co do mozilii - chwala jej za wieloplatformowosc i projekt open source, ale
jest strasznie zasobozerna - zajmuje na dzien dobry ~40 MB RAM. Biorac pod
uwage ze uzywam przegladarki caly czas to za duzo [jak nie czytam to jest
zminimalizowana do ikony w systrayu by nie otwierac ponownie kilku-
kilkunastu okien].

Opera - przede wszystkim platna. O ile przy uzywaniu sporadycznym banner
nie przeszkadza to uzywajac jej na codzien trzeba by za nia zaplacic bo na
dluzsza mete tak sie nie da. Dwa ze mimo teoretycznego trzymania standawdow
w3 czesciej niz pod innymi przegladarkami mozna w niej traic na strone
ktora nie jest poprawnie wyswietlana. Wiem ze to wina webmasterow a nie
opery, ale na walke z wiatrakami to ja sie nie pisze. Ma to tez swoje plusy
- opery uzywam do stron "wysokiego ryzyka" - jest tak malo popularna ze
istnieje znikome prawdopodobienstwo ze ktos zawarl w kodzie strony exploit
wykorzystujacy akurat luki opery.

PS:
Troche dziwie sie osobie wychwalajacej pod niebiosa Mozille a postujacej
z OE [i to zapewne z domu a nie przymus w pracy itp - wskazuje na to
postowanie z neo i godzina wyslania]. Jak dla mnie to co najmniej dziwne
zachowania. Wiekszego gniota niz OE trudno wyszukac. Jak ktos juz uzywa
mozilli to ma jej podstawowe skladniki w pamieci i uzywanie messengera
mozilli zamiast OE az sie prosi.

PSS:
A sam topic jest zdecydowanie NTG ;>

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902