Dysk z laptop mniejszy w Win niz pisze na obudowie

Autor: Piotr Kuć <SZUKAJ_W_STOPCE_at_nospam.invalid>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 21:49:41 MET DST

Jakiś czas temu kupiłem laptopa z dyskiem IBM 4 GB, Windows pokazuje 4.03
GB. Jednakże ostatnio zauważyłem że na obudowie dysku pisze 4.86GB.
Nawet po przeliczeniu na gigabajty "komputerowe" wychodzi 4.53 GB,
co jest o 0.5 GB więcej niż wskazuje Windows. Ta rozbieżność nie jest
spowodowana utworzeniem partycji mniejszszej niż możliwa, gdyż w oknie
Zarządzanie dyskami Windows 2000 nie pokazuje już wolnego miejsca na nowe
partycje.

Czy ktoś wie skąd jest ta rozbieżność?
Na stronie producenta nie znalazłem żadnych informacji które by to
tłumaczyły
http://www.hitachigst.com/hdd/prod/ts6gn.htm

Dane techniczne:
IBM Travelstar 4.86GB ATA/IDE 4200RPM