Re: Esperanza dvd-r i liteon 812S :(

Autor: Jacek \ <plumpixjr_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 18:01:14 MET DST

> Mi też nikt nie wierzył, że liteon to shit. Przypomnę tylko (bowiem
> już to pisałem na p.c.p), że gdy wybierałem nagrywarkę dvd rw dla
> siebie, przetestowałem dwa jakieś liteony. Nie pamiętam już dokładnie
> modeli, ale zapamiętałem sobie jedną istotną rzecz - oba nie
> potrafiły odczytać tego co zapisały na płytach -R i +R.
> Wybrałem więc Nec'a 2500A i zwę się jego zadowolonym użytkownikiem.

A ja mam wręcz inne doświadczenia.
Używam obecnie LiteOn LDW-411S już prawie rok czasu. Nagrałem ok. 300 płyt
DVD. Problemy miałem wyłącznie z płytami Esperanza, które uważam za
największy szajs na rynku. Nagrywam na płytach TDK, Verbatim, EMTEC, Sony,
Speer oraz kilku innych firm, których nazw już nie pamiętam. Nagrywałem
także na jakichś niefirmowych, które nie posiadały opisów. Nie miałem z tymi
płytami najmniejszych problemów poza Esperanzą. Tak więc uważam, że to
Esperanza jest do du... a nie nagrywarka. Z Esperanzami systematycznie
bywają problemy z prędkością zapisu. Kupując Esperanzę przewidzianą do
prędkości zapisu od x1 do x4 można mieć 90% pewności, że trafi się płyta x1
Niestety Princo DVD nie nagrywałem, gdyż zraziłem się do tej firmy
nagrywając płyty CD.
Z resztą takie same doświadczenia miałem z nagrywarkami płyt CD. Posiadając
wcześniej nagrywarki Plextor oraz NEC doszedłem do takiego samego wniosku.
Niestety Esperanza to Esperanza - jeżeli już się nawet nagra to za miesiąc
lub dwa z pewnością nie będzie można jej poprawnie odczytać. Niestety tak
się dzieje prawie z wszystkimi Esperanzami CD, które kiedyś nagrałem. Teraz
przegrywam zawartość tych płyt na firmowe.

Tak więc Panie i Panowie - szkoda pieniędzy na byle jakie płyty. Lepiej
dołożyć złotówkę czy nawet dwie i być pewnym poprawności zapisu.

--
Jacek "Plumpi"
plumpixjr@wp.pl