Re: Wybor HDD

Autor: Sebek74 <sebek74_at_go2.pl>
Data: Tue 15 Jun 2004 - 11:28:01 MET DST

> Czesc, zamierzam kupic dysk twardy 160gb. Przejzalem strone sklepu,
> znalazlem takie modele:
> WD Caviar 160 GB WD1600JB
> WD Caviar 160 GB WD1600PB
> Seagate 160 GB Barracuda 7200.7+ ST3160023A
> Seagate 160 GB Barracuda 7200.7 ST3160021A
> Samsung 160 GB SpinPoint P80 SP1614N
> Samsung 160 GB SpinPoint P80 SP1604N
> Maxtor 160 GB DiamondMax Plus 9 6Y160P0
> jest roznica ktory z nich wybiore czy wszystkie sa mniej wiecej podobne do
> siebie ?
> Chcialbym jeszcze sie dowiedziec co oznaczaja roznice w modelach dyskow
> [...]

Pytanie tego typu pojawia sie generalnie co jakis czas. Co nie znaczy ze
ktos udzielil jednoznacznej i jedynie slusznej odpowiedzi. W ciagu
najblizszych dni sam zamierzam nabyc dysk 120/160 SATA MB cache i mowiac
szczerze tez mam metlik. Generalnie opinie powtarzaja sie takie:
- Barracudy zawsze byly dobre, ale model SATA jest podbno spieprzony i
chodzi duzo glosniej niz ATA; troche sie grzeja za bardzo, dosyc szybkie
-WD, sam mam caviara 80-ke, po problemach z jednym egzemplarzem, jestem
sceptycznie nastawiony; ogolnie ponos sredniaki, ini wciaz jada na technolgi
talerzy 40GB
- Maxtor - ponoc jedne z najszybszych, ciche w spoczynku, glosne w trakcie
pracy, minusem (jak dla mnie) jest elektronika na wierzchu - ale to male
piwko; grzanie w normie, jak dla mnie faworyt
- Samsung, podobno sie poprawily Samsungi ostatnio, ale ktaza opinie
serwisantow o czestym padzie
ja rozwazam jeszcze Hitachi - troche drozszy, ale same pochlebne opinie,
cichy, chlodny i bardzo szybki - w sumie ku niemu sie sklaniam - tylko ze
ciezko dostac
Dylematem dla mnie jest cena, (wszystkie sata) maxtor 120ka kosztuje kolo
450, ale 160ka juz tylko 75 zl drozej (525), ale w sumie mozna dolozyc 25 do
hitachi (550); tylko ze 550 to juz cena troche przegieta :( nie wiem co
robic.

Proponuje pogoglowac samemu i zobaczyc test na www.benchmark.pl.

Pozdrawiam i czekam na komentarze. Najchetniej kogos z maxtorem 120 lub 160
SATA lub Hitachi.