Czy ten twardziel umiera? Czym diagnozowac?

Autor: latet <latet_at_rr.pl>
Data: Mon 14 Jun 2004 - 19:53:32 MET DST

Witam,

Seagate Barracuda VII 120 GB, od paru dni okresowo spowalnia.
Wykonalem pare testow programem HDTach, przy roznych
ustawianiach UDMA w BIOS (5, 5, 5, 4, 2).
Oto uzyskane wykresy:
http://xyz.jabluszko.net/dma.php

Widac, ze "dołuje" w tych samych miejscach, a to źle.
Jednak przy DMA-2 - dołowanie jest duzo lagodniejsze.
Czy on juz umiera?

Skanowalem go Norton Disk Doctorem (z pakietu Norton Sys Works2004),
bo to program, ktoremu ufalem od lat, niestety ta nowa wersja
rozczarowala mnie sromotnie - owszem, skanuje, naprawia,
ale nie pokazuje nawet sladu informacji czy raportu, nie wspominajac
o mapie skanowanego dysku.
Tak wiec wiem tyle, ze skanowanie odbyło się do konca i nic wiecej.
(a moze ja czegos nie wiem o tym Disk Doctorze?).

Nie wiem wiec, czy dysk ma juz BAD-y czy dopiero ma zamiar miec.
Mozecie polecic jakis sprawdzony program, ktory to solidnie przeskanuje,
pokazując uzytkownikowi duzo informacji?

P.S.
Wykluczylem problemy z kablami czy plytą - podlaczajac
ten dysk do innego kompa.

Dzieki,

latet