Re: Slaby komp, DVD, soft

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Mon 14 Jun 2004 - 12:25:32 MET DST

> Mowisz o DVD? To cos zle ustwiles [nie wlaczyles wspomagania
> sprzetowego] lub sam odtwarzacz nie potrafil skorzystac z MC+iDCT Rage128.
> Swego czasu na K6-2 @300 MHz obciazenie cPU podczas odtwarzania DVD
> wynosilo u mnie 5-7% przy zastosowaniu Rage128 i PowerDVD z wklaczona
> akceleracja sprzetowa.
> Jesli natomiast mowiles o DivX to normalne - tu MS i iDCT z Rage128
> [i jakiegokolwiek innego chipu] jest na nic - nie ma odtwarzaczy
> pozwalajacych to wykorzywstac i calosc robi CPU, karta odpowiada tylko za
> sprzetowe skalowanie i konwersje przestrzeni kolorow.

W tych czasach to PDVD w ogóle nie obsługiwało akceleracji z
Rage. Jedynym programem obsługującym był AtiDVD. A mój
Hitachi x1 samym transferem z DVD obciążał jakieś 15- 20 %
procka. Z góry zapewniam,że DMA było włączone. Bez DMA to
się na skali nie mieściło. Po wymianie napędy na Toshibe x4
zapotrzebowanie przy transferze spadło na jakieś 8% (już na
na K6-3 500). Więc nijak w twoje 5-7% nie mogę uwierzyć.
Przy dedykowanej karcie do DVD (już nie pamiętam nazwy -
pożyczałem od kolegi na próbę. Kosztowała go kole 600 zet i
w opisie miała minimalne wymagania P200MMX) zajętość
procesora wachała się w zależności od treści obrazu 40-60 %.