Re: modernizacja kompa

Autor: Zenobiusz Zimny <zimnyzenon_at_hotmail.com>
Data: Sun 13 Jun 2004 - 08:47:19 MET DST

Osoba asalacin <asalacin@NOSPAMo2.pl> napisała
w <cag6la$fd6$1@julia.coi.pw.edu.pl>:
> (...) Chcialbym nabyc podzespoly wysokiej jakosci (np. RAM
> Kingston lub inny markowy a niekoniecznie taki drogi;), bo ostatnio
> przejechalem sie na najtanszych podzespolach wciskanych przez
> sprzedawce.

Na czym jak na czym, ale na pamięciach i płycie głównej naprawdę nie
warto oszczędzać. Lepiej kupić słabszy procesor i/lub kartę graficzną,
niż żałować na wielkości i jakości RAMu.

> Znalazlem taka pare plyta + procek
> http://sklep.benchmark.pl/pelny_8288.html (Asus A7N8X-X + AMD Athlon XP
> 2500+ Barton BOX) Warto sie tym zainteresowac?

Warto, o ile zostanie Ci odpowiednio dużo pieniędzy na pamięci.
Obowiązkowo dwie kostki zresztą.

> Moze lepiej brac plyte na chipsecie Via?

Bynajmniej. No chyba, że zamierzasz na tym próbować jakichś egzotycznych
systemów operacyjnych.

> Slyszalem, ze Barton bardzo sie grzeje.

Dlatego ma w standardzie (BOX) tak duży radiator.

> Moja obudowa nie ma dodatkowych wiatrakow.

E, spoko. Żadna ze stosowanych przeze mnie obudów, wraz z tymi
procesorami nie miała dodatkowych wiatraków i niczemu to nie
przeszkadzało.

> Czy trzeba bedzie ja wymienic czy raczej kupic
> jakis dobry cooler na procka(jaki?).

Ależ AMD daje bardzo duży i dobry radiator i całkiem sensowny
wiatraczek :-) Jeżeli nie myślisz o przetaktowywaniu, to nic
lepszego nie jest Ci potrzebne.

> Zasilacz wystarczy?

A to już zależy od tego co jeszcze jest w obudowie, poza wymienionymi
częściami. Na oko tak, ale jeżeli masz na pokładzie jakąś prądożerną
kartę grafiki, odbajerowaną kartę muzyczną, nagrywarkę DVD, macierz
dyskową i Bóg jeden wie jeszcze co, to może być mało ;-)