Plamy/smugi na wyswietlaczu lcd?

Autor: Marcin Pałka <mar_10.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 11 Jun 2004 - 21:25:41 MET DST

Hej,

Posiadam notebooka Fujitsu-Siemenes. Ostatnio zauwazylem na srodku dolnej
krawedzi ekranu lcd widocznych jest kilka smug/cieni. Smugi ukladaja sie
jakby pod sinusoide, na przemian normalnie i "garb" smuga. Patrzac pod katem
wyglada to jakby matryca lcd byla pofaldowana. Dzwonilem do helpdesku Fujitsu
i powiedzieli mi ze to najprawdopodbniej zuzycie diod podswietlajacych
matryce a takie zuzycie nie podlega to gwarancji. Nie wiem czy konsultant
mial racje czy nie natomiast zastanawiaja mnie dwie rzeczy,
- po pierwsze "wykrylem" ze w miejscu w ktorym sa smugi matryca jest o wiele
bardziej rozgrzana niz w innych co moze sugerowac temperaturowe pochodzenie
smug.
- po drugie, notebook ma niewiele ponad pol roku wiec nie sadze ze diody
zuzyly sie tak szybki, szczegolnie ze Fujitsu daje na ten sprzet dwa lata
gwarancji.
Czy ktos z was spotkal sie z podobnym problemem z ekranem notebooka i czy
udalo mu sie wywalczyc naprawe tego w ramach gwarancji? Obecnie jestem
wsciekly bo niedawno w tym samym notebooku wymieniono dysk ktory padl a teraz
znow sa jakies problemy :( Niby wada ta nie uniemozliwia pracy z notebookiem
jednak drazni mnie strasznie. Wczesniej przez prawie trzy lata uzywalem
notebooka Toshiba i nie mialem z nim zadnych problemow, lcd w toshibie przez
ten czas byl caly jak nowy.

pozdrawiam
Marcin