Re: Kompletuję PC: SATA, LCD, UPS, itp.

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 10 Jun 2004 - 21:10:28 MET DST

"Paszczak" <szczapak@huga.pl> wrote in message
news:caa7v0$c2c$1@opal.futuro.pl...

> Tzn.? Szybsza komunikacja CPU-RAM? Większy cache?

Dokladnie - CPU-RAM. Generalnie przy zastosowaniach z obrobka duzych danych
(grafika, obrobka filmow, mielenie danymi) P4 jest lepszy. W samych
obliczeniach (maly przerob a duzo liczenia) oraz grach lepiej wypada AMD.
P4 zawdziecza to magistrali 4x200.

> I czy faktycznie nie będzie takiej wtopy jak z Celeronem? Nie chciałbym
> tego powtórzyć :(

Celer jest gorszy nawet od P3, kupiles kastrata po prostu - Celerona
porownuj z Duronem a nie Athlonem.

> Nie jest to 'no-limit', bo kupuję z własnej kieszeni. Tak więc stosunek
> cena/jakość musi być rozsądny. Oczywiście jak będzie trzeba, to dorzucę
> np. do P4 zamiast AMD, ale tu dorzucam, tam dorzucam i już mam 6.000 zł
> netto (z 1 monitorem).

To doplac do P4, ale w Eizo sie nie laduj ;)
A powazniej, to monitora Tobie nie doradze, bo musisz po prostu obejrzec..
pewnie masz jakies wymagania co do ostrosci, co do szybkosci juz mniej.
Generalnie Belinea maja dosc nierowne podswietlanie. Jak dla mnie swietny
byl Samsung 171P, teraz chyba jego odpowiednikiem jest 172T, ale nie dam
glowy.

> A co jest Polonezem? :) W domu mam APC i też nie narzekam. Wykresów
> żadnych nie potrzebuję - po prostu ma działać.
Moze tak, APC to APC. Fideltronik jest tanszy i napewno bedzie gorszy, ale
jaki bedzie stosunek tych parametrow to nie wiem. Jako hint moze porownaj
pojemnosc baterii, bo ups 800VA nierowny innemu 800VA, i efekt masz taki, ze
jeden podtrzyma Twoj sprzet przez 5 minut, a inny przez 20 minut. I wbrew
temu co sie mowi, to nie jest tak, ze ma podtrzymac tylko tyle, zeby zamknac
system. 15 minut to minimum - 10minut na spokojne odczekanie, bo 90% przerw
jest krotkotrwalych, i potem 5 minut na zamkniecie.

> Hmm... tu 200 zł, tam 200 zł i zbiera się kolejny 1000 :(

Jesli chodzi o Winde, to wez Prof - koniecznie, ew. sprawdz jak sie ma z
cena HE + Upgrade na Pro, jak niewiele drozej to moze kup Home "na probe" i
moze Tobie wystarczy.

> Dzięki za rady, pogłowię się jeszcze trochę.

Prosze bardzo, milego glowkowania :)

pozdrawiam
Zbyszek