Jak rozpoznac parametry karty (troche dlugie)

Autor: sebbie <sebbie_tego_nie_ma_at_interia.pl>
Data: Wed 09 Jun 2004 - 16:06:54 MET DST

Ostatni moj post "czy odpowiednia karta" pozostal bez odpowiedzi - chyba
zle ulozylem pytanie..

zaczne tak:
chcialbym kupic karte graficzna, ktora pozwoli mi na prace 2-monitorowa
(rozne obrazy).
1 monit. - LCD przez DVI
2.monit - CRT analog.

Czytajac te grupe - doszedlem do wniosku - ze wystarczylaby mi karta ATI
radeon 9200 (128bitowy) z pamiecia 64MB.

z tym ze w sklepach, ktorych oferte przegladalem

"roznych" radeon'ow 9200 jest sporo - roznia sie cena itd.

ale pytajac sprzedawcow:
"czy ten konkretny radeon 9200 za np. 300 zł, ktory macie panstwo w
ofercie posiada podwojny ramdac i czy bede mogl pracowac na 2 monitorach"

dostawalem odpowiedz:
"nie sprawdzalem, nie gwarantuje ze bedzie dzialac"

wiec ja:
"no ale na www - w specyfikacji podajecie ze ma podwojny ramdac"
(podwojny ramdac - z tego co wiem _gwarantuje_ rozne obrazy na 2 mon. -
choc na tej grupie ktos pisal ze przy moim typie polaczenia pojedyczny
ramdac wystarczy)

sprzedawca na to:
"nie wiem czy ma podwojny ramdac"

no i na tym praktycznie konczy sie dyskusja..

oczywiscie moja wina jest w tym taka ze wybieralem tanie sklepy - w
ktorych - jak widac pracuja fachowcy..

oczywiscie nie moge kupic w tych sklepach karty z zastrzezeniem - ze
jesli nie zadziala tak jak chce - to moge zwrocic...

jednym z rozwiazan byloby oczywiscie - wybrac sie do lepszego sklepu (no
ale wiadomo cena idzie w gore..)

i stad moje pytanie:

jak mozna sprawdzic trzymajac karte w reku
czyli czy ramdac jest pojedyczy czy podwojny? jakis nr odczytac, a
pozniej na stronie ATI sprawdzic?

no w ogole prosze o rady - jak kupic karte aby miec pewnosc - ze bedzie
dzialac zgodnie z moimi oczekiwaniami

z gory dziekuje za odp
sebbie