Re: jeden szybszy, czy dwa wolniejsze.... prosze o opinie

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 09 Jun 2004 - 00:43:09 MET DST

> musze zakupic kilka komputerow do prac w photoshopie, illustratorze,
quark,
> bazy danych+php+apache.
> charakter pracy oraz moje doswiadczenie (no i cena oczywiscie) powoduja ze
> procesor bedzie wystarczajacy ok. 700-800 mhz, ram 256-512mb. i tu sie
pojawia
> dylemat czy lepiej zeby byl to celeron + IDE, czy dual pII 350 + SCSI,
ktora
> opcja bedzie korzystniejsza system win2k. prosze o opinie.

Jeden szybszy, i IDE ale wiecej jak jeden dysk np. system + oprogramowanie
jeden, dane pliki graf drugi i baza 3 wszystko 7200 rpm 8 mb cache dalej
koniecznie aby kazdy z nich pracowal na osobnym kanale IDE wiec plyta z
dodatkowym kontrolerem RAID bo jeszcze pewnie CD bedzie. i ram duzo ramu. i
kup taka plyte abys dobry proc wsadzil w przyszlosci 700 - 800 celeron to
plyta pod Taulatina i koniecznie z chipsetem INTELA zadne VIA SIS itp tylko
INTEL to bedzie i815 ja preferuje ASUSA (czy jak to sie tam pisze go 1.4
Ghz) jak AMD to chyba by wchodzil w tej czestotliwosci Duron lub Athlon (czy
jak sie pisze) ale XP sa chyba do 2 Ghz (nie znam sie na AMD) to powinno
zapewnic wygodna prace a zawsze masz mozliwosc poszukania lepszego procka
jakby cos.

looknij na ALLEGRO poczytaj opisy plyt i looknij na ceny.

--
Pozdrawiam
BUNIEK