Re: Formatowanie dysku

Autor: Loo <monsterjojo_at_NOSPAM.op.pl>
Data: Mon 07 Jun 2004 - 22:55:45 MET DST

Użytkownik "Grzegorz Domagala" <grzegorz@spam.trap.pl> napisał w
wiadomości news:h33fp1-7k2.ln1@transflorator.traiskirchen.at...

> A wiec potrzebujesz nie programu do formatowania tylko do
partycjonowania -
> np. fdisk (niestety jest dosc przyciezki w uzyciu... cfdisk jest
zdecydownie wygodniejszy)
> Tylko mala uwaga - AFAIK nie mozna rozpoczynac partycji od dowolnego
sektora - kazda
> partycja musi miec calkowita liczbe cylindrow.
> Z drugiej strony - po co ci ta informacja?

Mialem bad sectory na dysku. Usunalem je HDD Regeneratorem, ustawilem nowe
partycje, ale okazalo sie, ze sa problemy z odczytem z dysku w niektorych
miejscach. Dlugo myslalem, ze to sa miejsca, z ktorych HDDReg usunal bady,
ale dzisiaj zapuscilem HDDRega jeszcze raz i okazalo sie, ze od tamtego
czasu pojawily sie nowe bady (i to ponad 100, podczas gdy za pierwszym
razem bylo ich tylko 17). Pousuwalem je i teraz czekam, co dalej, ale
podejrzewam, ze znow sie pojawia. Ta informacja byla mi potrzebna, bo
chcialem poustawiac partycje tak, zeby ominac "miejsca po badach
usunietych przez HDDReg" (bo tak wtedy myslalem o nich). Poniewaz okazalo
sie, ze sa to calkiem nowe bady, wiec pytanie jest nieaktualne. A
zaproponowany przez MrRogera program ranish robi to, co mi bylo potrzebne
(wybor cylindra, od ktorego partycja ma sie zaczynac). Dzieki wszystkim za
odpowiedzi.

pzdr. L.