Re: Wiecej RAM a spowolnienie kompa ??

Autor: tbg <tbg_at_poczta.onet.pl.no-spam>
Data: Mon 07 Jun 2004 - 13:04:44 MET DST

"Avatar" <Albus.Dumbledore@Hogwarts.co.uk> wrote in message
news:ca05h8$rlb$1@polsl.gliwice.pl...
> I ja nie Zauważyłem różnicy... Jesli nie widać róznicy, to po co
> przepłacać? :P No bo po co mam Winshitowi dać 1.2 GB Swapa? Poza tym
> chyba pamięć jest szybsza od dysku, to w jaki sposób swap dodaje
> wydajności? Pamiętasz może Linka do tej dyskusji?

wszystkie duze systemy unixowe wymagaja swapa niezaleznie od ilosci pamieci.
rzeczywiscie moze to nie miec znaczenia specajlnego przy operacjach
obciazajacych procesor (wspomniany rendering np), ale juz przy grach, ktore
zajmuja ram video i ram komputera, brak swapa moze spowolnic system. co do
operacji dyskowych sie nie wypowiem, bo nie wiem. z wlasnego doswiadczenia
powiem, ze brak swapa w xp (1,5 gb ramu) zaszkodzil wydajnosci podczas
grania, nie wplywal na normalne operacje biurowo-internetowe. benchmarkow
nie robilem, tak na czuja podaje.

tbg