Re: chlodzenie hdd - warto?

Autor: kadi <kadi_at_ks.k.pl>
Data: Mon 07 Jun 2004 - 00:56:45 MET DST

Dnia Mon, 7 Jun 2004 00:27:20 +0200, Marco <notrue@interia.pl> napisał:

> Jak się konstrukcja nie zawali i trzyma się obudowy to nic złego się nie
> stanie. Jeśli dysk nie spadnie z konstrukcji to spoko.

przeciez dysk na srubki do radiatorow przykrecony jest i nie ma prawa
drgnac :)
do obudowy przyklejona gabka jest tylko, konstrukcja sama sie nie przesunie
a kompa przeciez nie ruszam...

> Wadą jest to że chłodzisz boki dysku. O wiele lepsze rezultaty miałbyś
> gdyby
> radiatory były na górnej pokrywie dysku i jeśli przez żeberka radiatorów
> przepływało by powietrze z zewnątrz budy (co mówisz że już masz) to

na poczatku polozylem radiatory z procesorow na dysk i z wentylatorem
mialem okolo 33-35st. fakt ze slabe rozwiazanie bylo. problem w tym ze
na dysku jest naklejka, na niej jeszcze sticker gwarancyjny a w jeszcze
innym
miejscu spod naklejki wyczuc mozna jakas gorke. obawiam sie
ze radiator nie bedzie w najlepszym kontakcie z powierzchnia dysku
(szczegolnie przez ten sticker)
a co do tego chlodzenia tylko bokow, to owszem, kiedys dysk byl goracy
rowniez
na gorze, ale imo chyba gorna pokrywa nagrzewa sie najbardziej od tych
wlasnie
bokow. przy obecnym rozwiazaniu gora jest tak samo chlodna jak boki...

> miałbyś
> pewnie ciągle poniżej 30 st, a to jest już super temperatura dla dysku.

teraz mam 28-30st i powiem Ci, ze kladlem na nim jeszcze radiatory tak jak
pisales, ale to nie przynosilo efektow. chyba ciezko bedzie schlodzic
bardziej...

martwi czy dysk w jakies drgania wpadal nie bedzie, ale chyba nie powinien?
dla pewnosci chyba obnize te gabki, bedzie mniejsza amortyzacja.

--
kadi
| komputer: procesor,plyta glowna, pamiec, monitor, grafika, hdd,zasilacz
i reszte tez mam :P |