Problemy po update'cie biosu? (soltek sl 75 drv4)

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Sun 06 Jun 2004 - 21:03:18 MET DST

Witam.
jakis miesiac temu wymieniłem dysk 80Gb na nową baracude 160GB.
wszystko było by oki, tylko ze moja płyta soltek sl 75 drv4 stepping p2 z
biosem phoneix? v4.0 nie obsługiwała dysków >137GB (win xp bez sp1 tez:) no
i musiałem zmienic bios na wersje 4.1 (4.2 jest do steppingu p4 - nie wiem
czy powinienem ja instalowac?) wszystko było ok. flaszer nie wykazał zadnych
bledow (kawałek zaznaczył jako "nieruszony" (ale nie "uszkodzony") - po
prostu go nie updateował (nie wiem czy to ok).
potem zainstalowałem winde, ale o ile przedtem winxp chodziło mi ponad rok
bez zadnych problemów to teraz mam problemy juz od samego poczatku -
zawiesza mi sie siec (co nigdy sie nie zdarzało, teraz jak włacze DC to po 3
minutach w kompie sie tylko kursor rusza i zamyka sie 5 minut albo wogóle)
programy potrafia sie zatkac na 5 minut. eksplorer wysypuje sie co pół
godziny, OE twierdzi ze powinienem przeinstalowac TCP/IP albo czepia sie
hasła/polączenia/uwierzytelniania a po 5 minutach jest ok...

przetestowałem pamiec memtestem - leciało cała noc i wychodzi ze wszystko
ok.

procek tez chyba ok, silnie ze 100000 liczy mi dobrze. napiecie podawane z
zasilacza jest 1,70 a po podniesieniu do 1,75 (tak powinno byc) wcale nie
jest lepiej - przed chwilą zaliczyłem zwieche...

kondensatory na płycie sa mocno spuchniete, z jednego chyba cały elektrolit
wyleciał - niedługo moj brat je wymieni jak tylko kupie nowe (jakies
sugestie? ostrzezenia?)

Dodam ze ostatnio padł mi zasilacz (co tez mogło dac kompowi w d...)
nowy (350W deer), który kupiłem jest chyba jeszcze gorszy - wogóle nie
trzyma napięc ale bez przesady, objawy nie powinny byc takie, zwlaszcza ze
jakies 2 tygodnie (zanim kupilem dysk) chodziło to ok.

mam płyte na kt266a 768mb ramu dyski 15Gb i 160GB, palomino 1,7+ karte
sieciową (zaraz ją do innego slotu przełoze) i gf 5600xt @ 5600 (odkręcałem
i nie pomagało)
System wnxp sp1 jest "czysty" mam AV FW i spybota i adaware...

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze sprawdzic lub co zrobić bede
wdzieczny za podpowiedz.