przegrzewanie się kompa

Autor: MarcinR <mr21_at_o2.pl>
Data: Sat 05 Jun 2004 - 10:18:06 MET DST

Witam

Niedawno kupiłem nowy komputer. Na początku wszystko było ok ale po
poewnym czasie zaczęły się problemy. Komputer zaczął się wieszać coraz
częściej. Szukając rozwiązania problemu postanowiłem wkońcu otworzyć
obudowę i okazało się, że ze zdjętą boczną pokrywą działa dużo
stabilniej. Pomyślałem: przegrzewa się. Ale co? Zawiechy zdażają się
tylko i wyłącznie w grach więc moje podejrzenie padło (być może
niesłusznie) na kartę graficznę, która ma rzeczywiście dość mały
wiatraczek. Niedawno jednak zauważyłem, że po jednej z zawieszek (w grze
NBA Live 2004) procesor miał ok. 50 stopni C (normalnie 35-42 stopnie).
Więc może to procesor, chociaż on ma całkiem spory wiatraczek i radiator.
Czy w opisanym przypadku pomoże dokupienie dodatkowego wiatraczka do
obudowy, czy też może po prostu trzeba lepiej chłodzić kartę graficzną
(no bo zawiesza się tylko w grach)?
A może problem leży w zasilaczu (mój kolega przy podobnej konfiguracji
miał problemy przy 350 W, wymienił na 400 W i było dobrze)?

Moja konfiguracja:

AMD Athlon 2600+ XP , CoolerMaster 3.2
2 x 256 MB RAM DDR400
ASUS A7N8X z nForce2 Ultra 400