Re: DVD 9.4 GB

Autor: Mariusz Kuszewski <kuszmar_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 22:07:12 MET DST

Witam!
> btw. o jaki kłopot chodzi z tym podzieleniem materiału ?
Większość płyt DVD-ROM z filmami jest na płytach dwuwarstwowych (8,5GB).
Jeśli chcesz je kopiować na -+R(W) 4,7GB, to musisz albo wyrzucić zbędne
elementy (dodatki filmowe, inne fonie czy napisy) - czasami nawet zmienić
stopień kompresji, aby materiał zmieścił się na płytce, albo nagrać wszystko
na dwóch płytkach (bądź jednej dwustronnej). Zrobienie tego ręcznie jest
trudne, ale programy kopiujące mają (?) opcję podziału. Nie mam w tym żadnej
praktyki (nagrywarkę mam od 30.04 br.), więc mogę cię tylko skierować na
www.cdrinfo.pl, gdzie wiele spraw jest wyjaśnionych (lub rozjaśnionych...).
Ja na razie utknąłem w organizacji i edycji plików *.ifo (proste, jak 100m
sznurka w kieszeni) przy pomocy IfoEdit i chyba poszukam czegoś prostszego.

> Chyba jeszcze troszeczkę poczekam z kupnem.
Widzę, że kuszą cię nagrywarki "dual layer". Sony DRU-700 ma kosztować 200,-
euro.

--
Pozdrawiam