Re: problem z ddr

Autor: Virus_7 <virus_7_at_spam.o2.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 16:33:31 MET DST

Użytkownik "Zajo" <zajooo@go2.pl> napisał w wiadomości
news:c9pthc$2g1c$1@mamut.aster.pl...
> [...]
> KHX3200A/256 - 400MHz z domyślnymi ustawieniami w bios). Po włożeniu
starej
> kości (KVR266X64C25 - 266MHz też z ustawieniami domyslnymi) problem
zniknął.
> Nie uśmiecha mi się korzystać ze starych pamięci, bo jednak są trochę
> wolniejsze. Może ustawienia w bios coś pomogą, ale nie koniecznie wiem jak
> je ustawić.
> W dokumentacji kingstona są napisane timingi: 2-3-2-6-1 przy +2.6V, ale
nie
> wiem jak to się ma do ustawień w biosie. Mam tam następujące pola:

2-3-2-6-1
Myślę, że to wygląda mniej więcej tak:
CAS# Latency - RAS to CAS Delay - RAS Pulse Width - Row Precharge Time - 1T
Command

Więcej (optymalizacji) na:
http://www.tomshardware.pl/howto/20030701/memory_tuning-10.html

> Aha, czy testowanie różnych ustawień nie spowoduje spalenia kości, czy
może
> tylko komp się będzie wieszał lub nie wystartuje wogóle?

Niee... Jedynie może nie wystartować i będzie trzeba skasować pamięć CMOS.

> Mam procesor barton 2500+, płytę MSI KT6 Delta-SR
>
> I jeszcze na koniec, czy powinienem pamięci ustawić na 333, czy na 400
MHz,
> bo w końcu barton to 333 MHz, a słyszałem że AMD działa w pracy
> synchronicznej?

Na 99,9% trzeba synchronicznie! A wtedy timingi w dół np.: 2-2-2-6/5
Czasami może się krzaczyć przez to, że FSB/DDR nie są synchronicznie.

> A może problem tkwi w automatycznym wyborze napięcia pamięci ustawionym w
> biosie?

Myślę, że tak. Zwykle Defaultowo ustawia na 2,5V. Jeśli pamięci są
zaprojektowane do 2,6V to musisz koniecznie zmienić.