Re: Extremalne wyciszenie zasilacza

Autor: Fosgate <fosgate_at_poczta.onet.usun.to.pl>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 23:15:23 MET DST

> Taki właśnie mam pomysł, tylko czy ktoś to już testował?
> Czy ktoś ma jakieś praktyczne doświadczenia?
> Czy standardowe zasilacze (takie za 60PLN) wytrzymują taką operację czy
> trzeba kupić coś lepszego.

Niestety nie testowałem takiego rozwiązania ponieważ na Allegro zakupiłem
za całe 40zł zasilacz z 12cm leżącym wiatrakiem, który dodatkowo
spowolniłem rezystorem i cichszego zasilacza już nie potrzebuję :-) Myślę,
że każdy nawet najtańszy zasilacz wytrzyma taką operację. Nawet wskazane
byłoby zacząć od najtańszego zasilacza aby w razie niepowodzenia za bardzo
nie bolało :-)

> No nie o to mi chodziło. Raczej o wiercenie dziur w obudowie komputera i
> zasilacza, by ciepłe powietrze samo się unosiło.
> Wiatrak z komputera został usunięty w pierwszej faize projektu.

Ale te Arctic-i ponoć są bezgłośne.

> No raczej nie nie da, ale się jeszcze zastanowię, może trochę zmiejszę
> taktowanie karty graficznej.
> Ma służyć do oglądania TV i DivX, serwer drukarki.

Do takich zadań spokojnie wystarczy Celeron 466. Mam takiego w swoim
notebooku i Divx-y chodzą jak należy.