Re: Czy do switcha potrzebny jest router?

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 13:25:02 MET DST

Towarzysz(ka) adasiek zapodał(a):

> hub koncentrator zapewnia jedyne prosta replikacje ramek i rozsyla je
> do wszystkich portow poza portem, z ktorego ramka przybyla; hub nie
> analizuje ramek, nie czyta zawartosci;
> switch analizuje ramki; trzyma u siebie tablice podobna do tablicy ARP,
> przechowujac pary MAC <--> port_switcha; po otrzymaniu ramki, switch
> czyta ramke, wyszukuje docelowy MAC i wysyla ramke tylko na port, ktory
> figuruje w tablicy jako wlasciwy dla danego MAC;
> twierdzenie, ze "switch to jest w sumie koncentrator" wobec powyzszego
> jest znacznym przegieciem;

Znam działanie tych urządzeń...

...oj, nie o to mi chodzi! Koncentrator to tak samo durne tłumaczenie 'hub'
jak to, że dyski twarde podłącza się na płycie głównej do kontrolera...
Koncentrator to dla mnie ogólna nazwa urządzenia 'skupiającego' inne urządzenia,
zapewniającego komunikację etc.
Sposób działania to inna kwestia (a nie do końca musi działać tak switch, jak napisałeś,
bo są dwie metody działania...).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)irc(dot)pl