Re: Czy do switcha potrzebny jest router?

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 12:30:42 MET DST

Adamo wrote:

> Do switcha potrzebny jest router, czy można do podlaczenia 3 kompow uzywac
> samego switcha? Bo mam stale lacze a chce je rozdzielic miedzy te 3 kompy.

wiesz... bo to jest tak: jezeli dochodzi do Ciebie to stale lacze jako
"ethernet", to wpinajac w wystajaca ze sciany koncowke switch,
powiekszasz siec swojego DostawcyUslugInternetowych; podpinajac trzy
komputery do takiego switcha, akceptujesz to, ze administrator sieci
widzi te trzy komputery; i prawdopodobnie spotka sie to z jego niezbyt
cieplym przyjeciem; moze oznaczac to pobieranie od Ciebie trzykrotnie
oplaty za korzystanie z sieci, moze oznaczac to wyciecie dwoch
pozostalych komputerow /nie beda mialy dostepu do sieci/, moze to
oznaczac ze administrator wytnie wszystkie trzy komputery;

stawiajac router nie rozwijasz dalej sieci Twojego dostawcy, bo router
laczy odseparowane sieci; po jednej stronie routera masz swoja siec
domowa, po drugiej stronie routera masz siec Twojego dostawcy;

najlepiej kupil router+switch, czyli taka maszynke, ktora jest routerem,
a przy okazji posiada wiecej niz jedno gniazdko na Twoja siec domowa;

adas;