Re: Kto ma oryginalną płytę Intela ?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 23:26:15 MET DST

Użytkownik "Tom" <tom632@wp.pl> napisał w wiadomości
news:c9ir56$nab$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wiem że nie mają one over-clockingu, ale ja chcę zrobić under-clocking.
> Interesuje mnie płyta basic tj. Rock Lake 865PE Perl ( czy jakość tak ).
> Np. dziś na AsRock spuściłem FSB z 200 do 100 MHZ, i z 3.2 miałem 1.6 i
> wiadomo mniejsze zużycie mocy, chłodniej, mniejsze zużycie wszystkich
> podzespołów i może to mieć znaczenie jeśli z jakichś względów komputer
leci
> po nocach awymagam max wydajności tylko czasami :)

Bez przesady. Nawet jak płyta nie ma ŻADNYCH możliwości over- czy under-
clockerskich to w celu zachowania kompatybilności ze starszymi modelami
procesorów MUSI mieć FSB (poza 200MHz) również 133 (a często i 100). Więc
nawet jeśli takie coś kupisz to z 3.2GHz będziesz miał 2GHz. Co do zużycia
podzespołów to jeszcze nie spotkałem się żeby procesor "umarł" ze
"starości". Natomiast w kwestii poboru prądu: stać cię na najszybszego proca
Intela a "szkoda" ci tych paru zeta (w bilansie rocznym) na prądzie ?