Re: Dziwne dźwięki po włączeniu komputera

Autor: kermit <kermit12.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 22:24:47 MET DST

peterphk <peterphk.no-fq.spam@wp.pl> napisał(a):

> dobrze by bylo jak bys nagral tego swierszcza na mikrofon i udostepnil
> gdzies w necie ... bo naprawde trudno powiedziec bez posluchania

kurcze :-), to się nie chce nagrać
Fakt pozostaje faktem, że nie jest to zbyt głośne, ale poza szumem powietrza
(co wyłapuje mikrofon) słychać jeszcze takie delikatne brzęczenie (nie
nagrywa się). Po zdjęciu obudowy mogę spokojnie powiedzieć, że jest to takie
słabe brzęczenie, którego wcześniej nie było słychać. Zaobserwowałem to od
mniej więcej miesiąca. Gdyby jakiś kabelek dotykał łopatek wiatraka od
procka, to pewnie dźwięk byłby ten sam, ale... nie dotyka :-(

> moze byc ... moge dac tylko kilka wskazowek gdzie szukac:
> - sprawdz kabel zasilajacy od zasilacza czy przypadkiem tam nie ma
> "luzow", dla pewnosci wymien na jakis inny

kabel był odłączany i przyłączany ponownie

> - czy jezeli komputer jest mocno obciazony (jakies 3dmarki itp.) tez
> slychac ten dzwiek ?

nie sprawdzałem, ale to raczej się nie zmienia w zależności od obciążenia

> - czy po odlaczeniu hdd i napedow optycznych dalej slychac swierszcza ?

tak

> - czy ostatnio cos zmieniales w kompie (w czasie kiedy sie pojawil ten
> dzwiek) ?

nie

> napisz troche wiecej na temat swojej konfiguracji: plyta, procek, pamiec,
> grafika, zasilacz itp.

KOB KT 133a, AMD Duron 950, 128 MB SDRAM, NVidia GeForce2 MX 200
a co do zasilacza, to wstyd się przyznać, ale pojęcia nie mam :-(
jedynie co tam znajduję, to informację, że importerem jest Megabajt i
nalepkę gwarancyjną z numerem seryjnym S/N: 010240091, ale to i tak nic nie
mówi, a przynajmniej tyle mogę odczytać po zdjęciu obudowy z obu stron.
Faktycznie, to nic nie mówi, ale musiałbym chyba rozebrać puszkę z
zasilaczem.

--
Kermit