Re: serial ATA dla Asusa A7V8X

Autor: Wonder <jbaqre34_at_cbpmgn.sz>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 02:06:46 MET DST

> Czy płytka Asusa A7V8X (VIAKT400) posiada lub powinna posiadać złącza
do
> serial ATA? Ostatnio próbowałem podłączyć dysk ATA i niestety nie
znalazłem
> złącz. W instrukcji jest napisane, że są. Jest oczywiście rysunek, z
> umiejscowieniem interfejsu. Jednak na płycie nie ma zlączek, są tylko
opisy
> "serial ATA..." i puste miejsce. Czyżby płyta miała zaimplementowane
> wsparcie w chipsecie, a nie posiadała wejść? Proszę o pomoc.

Jest kilka wersji tej płyty. Serial ATA nie jest obsługiwane przez chipset
tej płyty (KT400), ale przez dodatkowy kontroler (Promise PDC20376).Nie
wszystkie wersje płyty posiadają ten układ. Powinien być wlutowany obok
złącz SATA, jesli go nie ma, to do obsługi SATA musisz mieć dodatkowy
kontroler na karcie PCI.

Wonder