Re: Problem z dzwiękiem 5.1 SPDIF/AC3

Autor: Mariusz Zielinski (levi_at_pl.wp)
Data: Fri 30 Apr 2004 - 22:33:46 MET DST

Grzegorz wrote:

> Właśnie nie mam takiego wyjścia, jest podobno gdzieś na karcie wewnątrz.
> Myślałem tylko że takie głośniki sprzedawane w komplecie obsłużą wszystkie
> opcje karty dzwiękowej. Właśnie kombinowałem w AC3 Filter. Niby działa
> ale
> jakoś nie jestem całkowicie zadowolony. Nie wiem tylko czy ja mam coś źle
> skonfigurowane czy tak poprostu juz jest ścieżka nagrana. W przednich
> głośnikach mam rozmowy, tylnie czasami tylko wydają dzwięki. Niby OK ale
> jakoś wg mnie za rzadko. Wyobrażałem sobie dzwięk równomiernie rozdzielony
> [...]

  Dla DD5.1 i DTS bardziej prawdziwe jest stwierdzenie, ze rozmowy slychac w
glosniku centralnym wiec moze faktycznie masz cos nie tak ustawione w
dekoderze.Tylne glosniki pracuja rzadzej lub czesciej w zaleznosci od filmu
ale nie spodziewaj sie wiecej niz tla dzwiekowego czy od czasu do czasu
jakich dzwiekow FX.
  Mozesz tez sprobowac uzyc dekodera ze sterownikow creative'a; wlacz w
aplikacji S/PDIF a w ustawieniach karty glosniki 5.1 i dekodowanie DD.
  Jesli chodzi o kino kinowe :-) to mimo, ze je bardzo lubie to uwazam, ze
dzwiek mam lepszy w domowym (mniejsze pomieszczenie do naglosnienia) a
kluczem jest tryb DUZY/MOCNY pracy glosnikow bo te creative'a na pewno
pracuja tylko w slabym tzn. nie odtwarzaja niskich czestotliwosci.

--
Mariusz Zielinski