Re: Odp: Pady dysków :-(

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac_at_tnij.go2.pl)
Data: Fri 30 Apr 2004 - 20:58:21 MET DST

> Mala zielona mrowka mowiaca danym "zapiszcie sie" a mechanice dysku "nie
> uruchamiaj sie przez nastepne 3 minuty". W bociany tez wierzysz? :)
Nie ironizuj. Argumentuj.

> Mechanika sie sypie, nie elektronika. Zgadnij co najbardziej skraca
> zywotnosc dyskow.
Mówiąc elektronika miałem na myśli cały, kompletny wyrób. Dysk, mobo,
telewizor itd. Dyski nie wysiadają na skutek wahań napięć
zasilających, ani elektronika ani mechanika, w znacznych,
przekraczających wymagania normy na ATX granicach.

> Ja wiem. Pracowalem wiele lat w serwisie i widzialem wiele przypadkow
> padow dyskow jeden po drugim w krotkich odstepach czasu do czasu zmiany
> zasilacza.
Pewien szman tańczył 3 tygodnie aż sprowadził deszcz. Zaiste, wielki
był to szaman, ale pomiędzy jego tańcem a deszczem jest mniej więcej
tyle związku ile między padami twoich dysków a twoimi trefnymi
zasilaczami. Jak chcesz być rzeczowy, wysil się i podaj jakiś
sensowny mechanizm wpływu jednego na drugie.

> i 2 dyski poszly do serwisu az do czasu wymiany zasilacza. Zly zasilacz
> trzymam do dzis wiec jesli chcesz zobaczyc na wlasne oczy jak to wyglada
> i przestac wreszcie ludziom bzdury wciskac to zapraszam do siebie.
Możesz mi przysłać (zwrot kosztów przesyłki). Jestem dziwnie pewien
że nieźle mi posłuży.

> Co to ma wspolnego z padami dyskow?
Dokładnie tyle samo co z butowaniem lub nie, czyli nic. Po prostu w
obu przypadkach dokonałeś niedopuszczalnej generalizacji problemu
zamiast zanalizować konkretny przypadek. Czyli: Codegen winny bo
Codegeny są winne, zamiast: Rejestrator napięć na hdd, seria testów
przy zmieniających się w sposób kontrolowany napieciach zasilania z
ciągłą obserwacją stopy błędów dysku czy innych niesprawności. Test
prowadzić aż do zniszczenia dysku. I mamy jasność w kwestii czy i co
niszczy dysk. Należało by jeszcze tylko udowodnić że ten konkretny
Codegen wygenerował niszczące dysk zmiany zasilań. I mamy podstawy by
się rzeczowo wypowiedzieć.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440, Codegen 300W***