Re: wentylator na procku na 5 V ??? ( wyciszenie )

Autor: Igor (grogi_at_poczta**wp.pl)
Data: Fri 30 Apr 2004 - 09:22:05 MET DST

> witam
>
> Zdecyduje sie na wmontowanie rezystorów. Ale najpierw musze sie dowiedziec
> jaka max temp jest dla mojego procka i jaka optymalna na ktorej bedzie
> chodzic bez problemow. teraz mam jakos max 47 stopni.
> Jesli wmontownie rezystorów nie rozwiarze sprawy chyba bedzie trzeba zakupic
> jakis cichy wentylator.

Zamiast rezystorów lepiej wlutować diodę zenera. Nie musisz sie wtedy
martwic doborem odpowiedniego rezystora - kupujesz np diode na 3.5 V,
wlutowywujesz zaporowo i cieszysz sie stabilnym napieciem 12-3.5.
Oczywiscie, mozna wybrac inne diody - tutaj metoda organoleptyczna
najlepsza :)

I uwaga na temperature - masz juz dosyc duża... Moze zamiast bawic sie w
domowego elektornika kupic WhisperRocka IV za ok.40 zł? Wydajny i cichy...

Pozdrawiam
   Igor