Re: Sieć ( proszę o rade )

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 29 Apr 2004 - 23:41:46 MET DST

GIBOL wrote:

> Witam ! mam zamiar zrobić koledze sieć. mianowicie am to wyglądać tak: U
> kolegi ma być Neo + dzielona na 2 kopmpy a do tego antenka zeby zrobić sieć
> z domem na tym samym placu ale 200 metrów dalej. Myślałem o zakupie
> urządzenia radiowego z wbudowanym routerem i switchem ( zeby dać do niego
> modem Adsl czyli neo i podłączyć 2 kompy w 1 domu oraz dać to do anteny na
> dachu a w 2 domu wystarczy tylko antena i karta radiowa na pci.) Doradzcie
> czy zrobic to tak czy w inny sposó oraz jai sprzęt i anteny wybrać???

po pierwsze, w *pl znam dwoch dostawcow technologii ADSL na duza skale;
TPSA /neo/ i netia /od niedawna/; przesylanie sygnalu z neo poza obreb
lokalu nie jest zgodne z umowa uzytkownika;

po drugie, tepsa za 99 PLN proponuje do neo urzadzenie, ktore na wyjsciu
ma interfejs USB; to se mozna w d*** wsadzic; zas juz za 399 ta sama
tepsa oferuje bardzo mily router z modemem; router ma 4 x RJ45 i wygodny
interfejs WWW; AFAIK tepsa standardowo programuje router tak, zeby
dzialalo Ci polaczenie p2p typu wysylanie plikow w g-g; co jest
korzystne, jak ktos nie lubi za duzo konfigurowac;

jak juz bedziesz z tej puszki za 399PLN mial zlacze LAN-u RJ-45 to sobie
wstawisz w to byle jaki AccessPoint + karta sieciowa u kumpla;

rozwiazanie jest o tyle niekorzystne, ze Internet bedzie na calym placu
;-) beda przylazic ludziki z notebookami i sobie z niego korzystac :D

zas o sam sprzet: hmm; moze sa specjalne grupy dyskusyjne o sieciach??

adas;