Re: Szerokość magistrali

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.BezSpamu.pl)
Data: Thu 29 Apr 2004 - 11:30:21 MET DST

Dnia 2004-04-29 11:06:45, indywiduum zwane *slawek* wymodziło przez port
119 co następuje:

[...]
> Mam karte graficzną 128 bit. Odpaliłem program aida32 i tam w informacjach o
> płycie głownej mam szerokość magistrali jak byk stoi 64-bitowa. Jako laik
> sprzetowy nie bardzo kumam ale czy te dwa parametry (magistrala karty i
> płyty głownej) nie powinny być takie same ?

W komputerze znajdują się różne podzespoły: od 256 bitowych nawet po
8-bitowe. Wszystko jest w porządku. Żeby Cię jeszcze dobić, dodam że
procesor masz zapewne 32 bitowy, ale z elementami 64-bitowego ;).

Nie jest konieczne, ani realne, żeby wszystkie magistrale w komputerze
miały jednakową szerokość. Karta graficzna to urządzenie w dużej mierze
autonomiczne: samodzielnie pracuje przetwarzając 128 bitów danych, z
płytą główną się kontaktuje za pomocą magistrali 64-bitowej. Kiedyś
kupisz sobie zapewne szybszą grafę (np. 256 bit), i będziesz mógł
(zapewne) wstawić ją w tą samą płytę ;)

pozdro..

[ |>|>|> sprocket  |   sprocket_at_sys.BezSpamu.pl    ]
[ Rafał Bartoszak  | maile w HTML'u lądują w koszu ]
[...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...! ]